Kurs efektywnej nauki
Założenia i cel kursu
Każdy z nas poddawany jest w ciągu swojego życia różnym sprawdzianom i egzaminom na wszystkich etapach edukacji szkolnej i kariery zawodowej: egzaminy do gimnazjum, szkoły średniej, na studia, akademickie egzaminy semestralne, kolokwia, obrona pracy dyplomowej, rozmowa rekrutacyjna do pracy.
O sukcesie decydują różne, choć jednakowo ważne czynniki:
- dobre przygotowanie merytoryczne – zdobyta wiedza i umiejętności,
- zdolność poradzenia sobie ze stresem,
- kreatywne zachowanie w nieprzewidzianej sytuacji,
- poprawna autoprezentacja oraz elokwencja przy egzaminach ustnych.
Zdarzają się takie sytuacje kiedy młody człowiek posiada wiedzę, ale nie potrafi jej „sprzedać” lub silny stres powoduje blokadę jego potencjału i w konsekwencji niższy wynik uzyskany w czasie egzaminu.
Nasz kurs daje narzędzia młodym ludziom do efektywnego przygotowania się oraz pozytywnego odnalezienia w sytuacji egzaminacyjnej, która zazwyczaj wiąże się z wysokim poziomem stresu.
Przygotowujemy młodych ludzi w każdym z wymienionych i jednakowo ważnych aspektów:
- merytorycznym – umiejętność efektywnego zorganizowania sobie czasu i procesu nauki,
- emocjonalnym – poradzenie sobie ze stresem oraz negatywnymi emocjami (lęk, niepokój, problemy z koncentracją uwagi, problemy ze snem)
- społecznym – skuteczna i poprawna autoprezentacja, twórcze podejście do sytuacji problemowych
PROGRAM
- zarządzanie sobą w czasie i procesem uczenia się tak aby był on efektywny,
- nauka wykorzystywania różnych kanałów percepcyjnych w poszerzaniu wiedzy,
- metody samomotywacji, wyznaczania celów cząstkowych, analizy swojej sytuacji oraz kreowania odpowiedniej postawy,
- wprowadzenie podstawowych metod zapamiętywania – mnemotechnik,
- nauka kreatywnego notowania – „mind mapping”,
- techniki radzenia sobie ze stresem oraz negatywnymi emocjami,
- warsztaty ze skutecznej autoprezentacji,
- zajęcia rozwijające twórczość – w tym twórcze rozwiązywanie problemów.
Zajęcia: 90 minut raz w tygodniu.
Czas trwania kursu: 2 miesiące.